Masarykova ZŠ Klánovice Masarykova ZŠ Klánovice

  • O škole
    • Proč studovat u nás
    • Informace o škole a studiu
    • Přijímání žáků
    • Školní řád
    • Pedagogický sbor
    • Elektronická ŽK
    • Školní vzdělávací program
    • Školní poradenské pracoviště
    • Kariérové poradenství
    • Přijímací řízení na střední školy
    • Dokumenty ke stažení
    • Balíček finanční úlevy ve školství
    • GDPR – Informace pro zpracování osobních údajů
    • Ochrana oznamovatelů
    • Prohlášení o přístupnosti
  • Novinky
  • Důležité termíny
  • Školní aktivity
    • Školní projekty a soutěže
    • Školní úspěchy našich žáků
    • Školní časopis – Šneknoviny
    • Fotoarchiv
    • Azylové centrum
    • Školní parlament
    • Školská rada
    • Projekty
    • Přednášky pro rodiče
    • Dětský smyčcový orchestr
    • Výroční zpráva
    • Naši partneři
  • Rozvrhy
  • Kontakty
  • Formuláře

Školská rada

Domů Školská rada
  • Co je Školská rada
  • Volební řád ŠR
  • Jednací řád ŠR
  • Zápisy z jednání ŠR
  • Volby do ŠR

Současná školská rada začala pracovat dne 24.5.2022.

Činnost školské rady je popsána především v §168 Školského zákona. Je to orgán školy umožňující zákonným zástupcům žáků, pedagogickým pracovníkům školy, zřizovateli a dalším osobám podílet se na správě školy.

Členy rady jsou:

Zástupci rodičů: Ing. Magda Kavková, JUDr. Jan Šafra, LL.M. 
Zástupci zřizovatele: Pavla Fischerová, Ing. Alena Kolovrátková
Zástupci pedagogů: Mgr. Markéta Kadlecová, Mgr. Hana Sieglová

Předsedkyní byla zvolena paní Magda Kavková.

Na školskou radu se můžete obracet na mailové adrese skolskarada@zsklanovice.cz.

Délka funkčního období školské rady jsou 3 roky. 

Ke stažení zde.

JEDNACÍ ŘÁD ŠKOLSKÉ RADY

Čl. I

Školská rada vykonává své působnosti podle § 168 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), dále jen „zákon“.

Čl. II

Školská rada se schází ke svým schůzím dvakrát ročně a dále podle potřeby. Jednání školské rady probíhají prezenční formou nebo distančně/na dálku s využitím prostředků pro online komunikaci. Termíny schůzí se volí s ohledem na působnosti školské rady stanovené zákonem.

Čl. III

Program jednání školské rady navrhuje předseda školské rady (dále jen „předseda“). Vychází přitom z povinností uložených školské radě zákonem, z podnětů a návrhů zákonných zástupců nezletilých žáků, zletilých žáků, pedagogických pracovníků, z podnětů a návrhů členů školské rady a z podnětů a návrhů ředitelky školy a zřizovatele školy.

Čl. IV

Jednání školské rady svolává její předseda emailem, v jeho nepřítomnosti místopředseda, je-li tato funkce zřízena. Předseda musí svolat jednání školské rady, jestliže jej o to písemně požádá alespoň třetina členů školské rady. Podklady pro jednání školské rady zajišťují členové školské rady a ředitelka školy v rozsahu, který vymezuje zákon.

Čl. V

Školská rada školy jedná podle programu, který schválí na návrh předsedy nebo jiného člena školské rady. V úvodu jednání projednává školská rada kontrolu plnění úkolů a informace jednotlivých členů školské rady, popřípadě ředitelky školy, pokud je přizvána k jednání školské rady. V dalším průběhu se projednávají nové návrhy a připomínky jednotlivých členů školské rady.

Čl. VI

Školská rada se usnáší nadpoloviční většinou hlasů všech svých členů při schvalování výroční zprávy o činnosti školy, školního řádu, pravidel hodnocení vzdělávání žáků. V ostatních případech se usnáší školská rada většinou jejích přítomných členů. Při rovnosti hlasů rozhoduje hlas předsedy, v případě jeho nepřítomnosti hlas místopředsedy. Minimální počet přítomných členů školské rady musí být alespoň 3.

Čl. VII

 O jednáních školské rady pořizuje písemný zápis člen školské rady pověřený školskou radou. V případech, které nesnesou odklad, je možné usnesení realizovat také na dálku prostřednictvím e-mailu. Předseda školské rady nebo jím pověřený člen školské rady zajišťuje zveřejnění zápisu ze zasedání školské rady na webové stránky školy do 14 dnů od zasedání.

Čl. VIII

Předsedu volí členové školské rady hlasováním na základě návrhů jednotlivých členů školské rady. Ke zvolení předsedy je zapotřebí nadpoloviční počet hlasů všech členů školské rady. Předsedu volí členové školské rady v případech, kdy skončilo předsedovi členství ve školské radě. V případě, že se členové školské rady rozhodnou ustavit funkci místopředsedy, probíhá volba místopředsedy stejně jako v případě volby předsedy.

Čl. IX

Změny, doplňky nebo vydání nového jednacího řádu podléhají schválení školskou radou.

Čl. X

Tento jednací řád nabývá účinnosti dnem 24. 5. 2022

Zápis z jednání školské rady ZŠ Klánovice ze dne 9.4.2025

Zápis z jednání školské rady ZŠ Klánovice ze dne 15.1.2025

Zápis z jednání školské rady ZŠ Klánovice ze dne 29.11.2024

Zápis z jednání školské rady ZŠ Klánovice ze dne 15.10.2024

Zápis z jednání školské rady ZŠ Klánovice ze dne 12.6.2024

Zápis z jednání školské rady ZŠ Klánovice ze dne 13.3.2024

Zápis z jednání školské rady ZŠ Klánovice ze dne 8.11.2023

Zápis z jednání školské rady ZŠ Klánovice ze dne 12.6.2023

Zápis z jednání školské rady ZŠ Klánovice ze dne 24.10.2022

Zápis z jednání školské rady ZŠ Klánovice ze dne 24.5.2022

Archiv

Výsledky voleb do školské rady naleznete zde.


Linda Soukupová
V Klánovické ZŠ studují 2 ze 3 mých dětí a je z mého pohledu jedna z nejlépe pojatých základních škol, které znám. Má propracovaný školní systém, mnoho promyšlených a užitečných řešení a celkově dnes nabízí kvalitní zázemí našim dětem. Mám z takové školy radost a ráda bych se podílela na jejím dalším směřování a budoucnosti, protože jsou zde pevné základy, kterých bychom si měli vážit a které nejsou samozřejmé.


Helena Fürbachová
Jmenuji se Helena Fürbachová a narodila jsem se v Klánovicích. Navštěvovala jsem zdejší základní školu, a tak si ještě pamatuji, když bývalý ředitel Michal Černý nastoupil a přinesl svěží vítr do školní budovy. A to mi v současné době na škole chybí, cítím přešlapování na místě. Proto bych ráda přispěla k tomu, aby se škola posunula a byla tím místem, o kterém si rodiče můžou říct „jsem rád/ráda, že mám na této škole své dítě.“
V současné době mám na škole dvě děti, v 2.B a v 5.A. Nejstarší dítě vloni školu ukončilo a odešlo na střední. Díky tomu mám přehled o fungování prvního i druhého stupně a na základě svých zkušeností jsem se rozhodla, že bych chtěla přispět ke změnám na škole.
Mým cílem je přispívat k vytváření prostředí, kam se děti budou těšit. Jsem otevřená k přijímání podnětů dalších rodičů, kterým není lhostejné fungování školy a chtějí její posun kupředu.
Věřím, že společně můžeme dosáhnout toho, aby naše škola byla místem, kde se děti nejen vzdělávají, ale také rozvíjejí své schopnosti a zájmy v přátelském a podporujícím prostředí.
Motto: „Největší výzvou je nespokojit se s tím, jak věci jsou: hledání nových způsobů a podněcování ke změnám nás posouvá vpřed.“


Lucie Belousová
Ráda bych nejprve poděkovala za vyslovení důvěry tomu, kdo mě jmenoval. Je to pro mne výzva, (stejně jako mých 5 dětí každý den…), kterou ráda přijmu. Tři z mých dětí školu v současné době navštěvují a to sice v 1., 3. a 5. ročníku, nejstarší školu opustilo již před lety a poslední si ještě chvilku počká. Děti, a nejen ty mé jsou pro mne motivací proč nebýt lhostejná k dění ve školním prostředí, které se neustále vyvíjí, proměňuje, a které naše děti ovlivňuje.
Byla jsem již postavena před několik životních výzev ať už profesně či osobně a odnesla jsem si z nich několik ponaučení… nejznámější avšak pravdivé klišé …nevzdat se, člověk sám nic nedokáže, důležitost komunikace a vnímání druhých, dělat vše nejlépe jak umím a s tím i potřebu neustále se učit novým věcem, hledat konstruktivní řešení a mít minimálně plán B.
Děkuji všem, kteří se rozhodnou mě podpořit.

Lucie Belousova


Magda Kavková
Ve školské radě jsem působila v minulých třech letech. Se zástupci školy se mi spolupracovalo dobře a naše debaty vedly k některým změnám. Také teď více rozumím mechanismům školy, což bych ráda zúročila i v dalším volebním období. Mezi má hlavní témata patří kvalitní výuka angličtiny a kariérové poradenství – aby studenti získávali co největší přehled o tom, čemu by se mohli v budoucnu věnovat, objevovali, co je baví. Před prázdninami také na škole proběhne velké dotazníkové šetření a mě láká se jeho výsledky ve školské radě detailněji zabývat.

Magda Kavkova


Jiří Khun
Jsem táta dvou dětí na naší škole (8.A a 3.A) a do školní rady kandiduji, protože chci, aby škola naše děti co nejlépe připravila na reálný život. Nejen znalostmi, ale i dovednostmi, které dnes potřebují: rozumět financím, umět pracovat s technologiemi, správně používat kritické myšlení.
Na více základních školách se dlouhodobě věnuji finančnímu vzdělávání. Učil jsem Abecedu peněz pro 2. a 4. ročník, vedl workshopy o podnikání pro žáky druhého stupně a jako mentor jsem pomáhal týmům v programu iKid – jeden z nich získal 3. místo v celostátní soutěži. Jeden ze žáků tohoto týmu si ve svých 18 letech založil na dané téma vlastní podnikání, se kterým se dnes někteří rodiče přímo setkávají.
Během pandemie jsem pomáhal škole s přechodem na online výuku a zaváděním Google nástrojů. IT a technologie jsou moje profese, ale zároveň i oblast, kde vím, jak školám pomoci konkrétně a s respektem k učitelům.
Jako člen školní rady chci:
• rozšířit výuku finanční gramotnosti na druhém stupni
• přiblížit žákům i učitelům základy moderních nástrojů, včetně AI, které brzy budou běžnou součástí života i práce
• podpořit školu v tom, co jí jde, a zároveň přinášet nová témata a reálné možnosti, jak děti lépe připravit na budoucnost
Věřím, že škola funguje nejlépe, když spolu mluvíme. Proto bych rád ve školní radě podpořil pravidelný a otevřený dialog mezi rodiči a školou.
Nabízím zkušenosti, energii a konkrétní výsledky, které už jsem škole přinesl – a chuť v tom pokračovat.
Budu rád za vaši důvěru a hlas

Khun Jiri


Jan Kobián
K souhlasu s návrhem a kandidaturou do školské rady mě vedlo několik důvodů:
– Jsem zákonným zástupcem mých dcer, které navštěvují Masarykovu základní školu. To je nutný předpoklad pro kandidaturu. Starší příští školní rok ukončí docházku v devátém ročníku přijímacími zkouškami na střední školu a mladší je ve třetí třídě. Ještě má vše před sebou.
– Sleduji způsob přijímání žáků do první třídy. Všechny třídy se potýkají se stejným problémem a tím je přeplněnost. Vzhledem ke způsobu financování k tomu není vážný důvod.
– Rozvoj nadaných žáků. Důraz by neměl být kladen jen na přijímací zkoušky (Matematika, Český jazyk), ale i na ostatní talenty. Směrem ke konci studia se šířka záběru zužuje.
– Podpora žáků v kariérním poradentství. Měli by dostat informace, představení celé šíře možného uplatnění.
– Důraz na větší začlenění přípravy na přijímací zkoušky do běžného vyučování. Žáci mají ve vyučování k dispozici jen volitelné předměty.


Martin Voříšek
„Na tuhle školu jsem sám chodil, znám ji ze všech stran. Právě proto mi na ní záleží – chci, aby byla ještě lepší pro ty, kdo tu jsou dnes. Mým cílem je přinášet nápady, které zlepší prostředí, vztahy i každodenní fungování. Klánovická škola má potenciál, pojďme ho společně rozvíjet.“

Martin Vorisek foto

 

Slavětínská 200/46,
Praha 9 – Klánovice, 190 14

Škola: 281 962 193

Družina: 281 961 673

rajova@zsklanovice.cz

sekretariat@zsklanovice.cz

Copyright © 2016, Masarykova ZŠ, Klánovice. | Nastavení cookie

Tvorba webu Confidence Digital