Masarykova základní škola

Fotogalerie

foto


Uvítání

Vážení rodiče, žáci, příznivci naší školy i náhodní návštěvníci tohoto webu! Vítám vás na stránkách ZŠ Klánovice.
Měly by Vám přehledně poskytnout všechny důležité informace o naší škole.
Michal Černý, ředitel školy.
P.S. Děkuji Tomášovi Studničnému za rozhodující podíl na jejich vytvoření i znovuoživení.

Rychlé odkazy

Elektronická ŽK
Rozvrh hodin
Jídelní lístek školní jídelny
Výběr a odhlašování obědů
Zájmové kroužky, kurzy

Kontakty

Ředitel: cerny@zs-kl.cz
Sekretariát: venkrbcova@zs-kl.cz
Ekonomka: volkova@zs-kl.cz
Školní jídelna: jidelna@zs-kl.cz
Školník: schwarzpeet@gmail.com
Školská rada: skolskarada@zs-kl.cz
Datová schránka: w4mhdkh

Kontakty na učitele najdete v sekci Pedagogický sbor.

Školní poradenské pracoviště

(psycholog, speciální pedagog, výchovní poradci, preventista SPJ)
Informace o školním poradenském pracovišti.
Konzultační hodiny školního psychologa pro rodiče (po domluvě):
PO 8.00 - 10.00
ÚT 14.00-17.30
E-mail: zs.lenska@seznam.cz
Tel. 731 488 035.

Fotoarchiv

Naše starší fotogalerie (do roku 2007) najdete ve školním fotoarchivu.

Reakce na anketu o EŽK

Aktualizováno: 11.9.2014 Autor: admin

Rodiče žáků 4. - 9. ročníku nyní najdou v elektronické žákovské knížce krátkou anketu, ve které zjišťujeme jejich spokojenost s touto aplikací po roce provozu.


Anketa obsahuje také jednu otevřenou otázku, kam mohou rodiče psát své připomínky. Rozhodl jsem se své reakce na tyto připomínky zveřejňovat průběžně.

Ještě jednou zdůrazňuji, že nástroj "ankety" v EŽK je naprogramován jako anonymní. Nikdo se nemusí bát vyjádřit svůj názor, nedokázal bych totožnost pisatele zjistit, ani kdybych chtěl. Což nechci :-)

1. Bylo by dobré zavést jedno přihlášení a vidět všechny EŽK svých dětí.
Odpověď: Ano, bylo by. Původně jsme si mysleli, že to brzy bude možné. Bohužel, ukázalo se, že tato zdánlivá maličkost je pro nás v současné době technicky příliš náročná. Nepochybně někdy v budoucnu to možné bude.

2. Právě ty omluvenky. Píši několikrát! U syna ve škole to stačilo právě elektronicky. Dále to, že se do žk dostanu málo, dopoledne tam známky nejsou odpoledne se tam nedostanu - když děcko kontroluji, co neumí atd. A tak se známky dovídám pozdě. Do papírové jsem koukla a hned viděla.
Odpověď: I pro nás by elektronické omluvenky (systém je umožňuje, funkce je pouze vypnutá) byly pohodlnější. Jenže hlavně starší děti se často umí přihlásit jako rodiče, tím pádem by si samy mohly psát omluvenky. To se nám nelíbí, nechceme podporovat záškoláctví. Preferujeme výchovný aspekt před pohodlím. Nicméně třeba technologický pokrok toto dilema brzy vyřeší za nás.
Co se týče včasnosti zápisu známek, u ústního zkoušení můžete mít pravdu. U písemek je to naopak, tam se zase známky v EŽK objeví mnohem dříve. Navíc myslím, že většina rodičů nemá problém otevřít EŽK i odpoledne (stejně jako kdysi papírovou ŽK).

3. Uvítala bych (pokud je to technicky možné), aby při zasílání zpráv (informací) pomocí EŽK nebylo na mail pouze zaslané upozornění, že v EŽK je zpráva, ale aby se ta zpráva rovnou zobrazila v e-mailu, případně alespoň předmět zprávy - jedná-li se o něco velice aktuálního, nebo naopak snesoucího odklad.
Odpověď: Obávám se, že toto technicky možné není. Učitel si však při odesílání každé zprávy volí, zda má být rodič upozorněn mailem či ne. Podle mých pokynů se má tato možnost používat pouze u zpráv, které učitel považuje za důležité nebo které je třeba přečíst rychle. Pokud tomu tak někdy není, požádejte dotyčného, aby tuto možnost nezneužíval. Chápu, že to může být obtěžující. Slibuji, že na to učitele také ještě upozorním.

4. Při konečném určení známky by měl učitel přihlédnout k celkovému obrazu výkonů žáka a ne se striktně držet váženého průměru, který vyjde v ŽK. Někdy jedna (dvě) známky, kdy žák není ve své kondici a zrovna se píše důležitá písemka změní rapidně celkový průměr. Někteří učitelé to tak dělají, ale ne všichni.
Odpověď: Máte do značné míry pravdu, ale tohle přece nesouvisí s EŽK. I dříve někteří učitelé hodnotili podle průměru a někteří ne. Rozdíl je v tom, že v EŽK rodič ten vážený průměr vidí, dřív si ho musel spočítat. Ani dnes se učitel v odůvodněných případech NEMUSÍ váženým průměrem řídit. Takových případů je však podle mne minimum, vážený průměr spíše napomáhá objektivitě a spravedlivosti hodnocení (zjednodušeně: nenadržuje se třeba hodným holčičkám na úkor neklidných chlapečků).

5. Pište prosím, kdy jsou třídní schůzky.
Odpověď: Ano, souhlasím, budu na to myslet. Omlouvám se. Termíny schůzek jsou sice na webu (v záložce "důležité termíny a akce") a v kalendáři, ale je určitě vhodné, abychom na ně upozornili také ještě v EŽK, což se dá udělat velmi rychle a pohodlně.

6. Roční přehled absenci na den. Měsíc bude v řádku, jednotlive dny ve sloupcích. Neděle barevné oddělí týden.
Odpověď: Zajímavý nápad. Zeptám se autorů, zda je něco takového možné.

7. Držet i aktuálnost vložených známek
Odpověď: Této připomínce nerozumím. Ledaže by nám uniklo, že některý učitel známky do ŽK zapisuje až s velkým zpožděním. Na druhou stranu, toto se témuž člověku mohlo úplně stejně stávat i u ŽK papírové, pokud tedy byla připomínka míněna takto.

8. Rozpětí váženého průměru 1 - 10 mi připadá moc velké. Dříve jistě učitel nedával známce z pololetní práce váhu deset. Přijatelné by se zdálo 1 - 3, max. 1 - 5.
Odpověď: Tady si dovolím nesouhlasit. K vahám známek jsme došli na poradě učitelů a stojíme si za nimi. Já osobně používám vážený průměr už mnoho let (vytvořil jsem si na to takový prográmek v Excelu) a opravdu jsem k těmto hodnotám došel léty zkoušení. Připomínám, že sice máme nejvyšší hodnotu 10, ale nejnižší 3, což je dokonce menší poměr, než kdyby to bylo 5 a 1 a blíží se to Vámi navrhovanému rozpětí 1 - 3.

9. Možnost zvolit si vlastní login
Odpověď: Kdyby to bylo možné, autoři by to jistě dávno umožnili, protože by to bylo mnohem pohodlnější. Dotaz jim předám, ale domnívám se, že pro systém generování loginů existuje nějaký zásadní technický důvod.

10. Možnost elektronického odhlašování obědů.
Odpověď: To zní velmi dobře, děkuji za podnět. Zkusíme to zavést co nejdříve, neměl by to být velký problém.

Děkuji za náměty.

PaedDr. Michal Černý, ředitel školy