L 39/C/ZO ALBATROS




Aero L-39 je dvoumístný, celokovový dolnoplošník se za- tahovacím podvozkem přídového typu, určený pro celý rozsah základníhoa pokračovacího výcviku pilotů.Trup letounu je rozdělen na přední a zadní část.Tři ůseky přední části obsahují prostory pro agregáty a přído- vý podvozek, přetlakový, klimatizovaný prostor posád- ky a konečně zadní ůsek se závěsy křídla, vstupními otvory vzduchu, palivovými nádřžemi a pohonnou jed- notkou.Ta je přístupná po odpojení zadní části trupu s ocasními plochami.
Průběžné křídlo s pevnými koncovými nádržemi je za- kotveno do trupu pomocí čtyř kování.Nese závěsy pod- vozku, křidélek a dvoštěrbinových vztlakových klapek. Pod křídlem se při funkci vyklápějí z obrysu trupu dva brzdící štíty.Albatros je poháněn dvouproudovým motorem AL-25TL sovětské konstrukce i výroby o sta- tickém tlaku cca1720 kP (16,9 Kn).Bohaté přístrojové vybavení umožnuje výcvik letu bez vidu, ve střelbě na vzdušné i pozemní cíle, bombardování atd... Základní funkce letounu zajištuje sedm systémů. Jsou to systémy řízení letounu a motoru, dopravy paliva, ovládání podvozku, klapek a štítů (hydra- ulický systém), vzduchový systém klimatizace kabiny, systém protinárazový a protipožární.Letadlo obsahu- je i vystřelovací sedačku VS-1 s raketovým motorem, která dovoluje bezpečné opuštění letounu v nouzi i při pozemních manévrech.K vybavení letounu patří i UHF a VHF radiostanice pro spojení mezi letouny a pozemními stanicemi.Pro vnitřní komunikaci je k dispozici palubní telefon.
Podle určení letounu a charakteru výcviku lze na čtyři závěsy pod křídly zavěsit rozličné vari- anty výzbroje.


TECHNICKá DATA

Rozpětí 6,46 m
Délka 12,32 m
Nosná plocha 18,8 m čtverečních
Max. hm. při vzletu 5 600 kg
Max. rychlost při letu 910 km/h (1 M)
Dostup 11 000 m
Dolet 1020 km
(c)
KARTOUS 1998